JAIST Repository >
JAIST >
Grants-in-aid for Scientific Research Papers >
FY 2016 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10119/14333

Title: 動的なサービス価値共創システムモデルの研究
Other Titles: Research on a dynamic service value co-creation system model
Authors: 舩橋, 誠壽
Authors(alternative): Funabashi, Motohisa
Keywords: サービスシステム
価値創造
サービスイノベーション
共創プロセス
意思決定
社会サービスシステム 
脳科学
Issue Date: 31-May-2017
Abstract: プロバイダーと顧客の共創による価値創造を促進する動的なサービスシステムモデルを開発し、有効な応用分野へ展開した。サービスシステムモデルは、①サービスシステム概念モデルと②サービスシステムの構成要素から構成される。特に、システム構成要素として、価値空間内での共創プロセスモデル、脳科学を応用した顧客満足度評価、サービス提供者の成長モデル、感性評価による顧客価値評価、などの新しい方法論を開発した。サービスシステムの有効な応用分野では、製造業のサービス化、地域サービスシステムなどを対象に、事例研究、アクションリサーチを行った。これらの研究成果はSociety5.0などに応用できる。:A dynamic service system model which promotes value co-creation between service providers and customers was developed and was applied to effective application fields. The service system model consists of service system conceptual model and components of service system. New methodologies such as a co-creation process model, customers’ satisfaction evaluation using brain science, growth model of service provider, sensibility evaluation for customer decision were developed. Also, various applications using a dynamic service system concept were demonstrated through cases studies and action researches in manufacturing servitization and social service systems. These research results can be applied to “Society5.0”.
Description: 基盤研究(A)(一般)
研究期間:2013~2016
課題番号:25240049
研究者番号:10417040
研究分野:システム科学
Language: jpn
URI: http://hdl.handle.net/10119/14333
Appears in Collections:平成28年度 (FY 2016)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
25240049seika.pdf444KbAdobe PDFView/Open

All items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved.

 


Contact : Library Information Section, Japan Advanced Institute of Science and Technology