JAIST Repository >
Center for Graduate Education Initiative 2010-2015 >
CGEI Annual Report >
CGEI Annual Report 2010 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10119/10543

Title: Advancing Faculty Development Programs:First Report
Other Titles: FD推進プログラム(1)
Authors: VESTERGAARD, Mun'delanji C.
Authors(alternative): フェスターガード, キャサリン・ムンデランジ
Keywords: Faculty Development
Theme Identification
Development Programs
Advancement
Support
Issue Date: Jul-2011
Publisher: 北陸先端科学技術大学院大学 大学院教育イニシアティブセンター
Abstract: ファカルティー・ディベロップメント(Faculty Development,FD) は学術界で主に用いられ,スタッフ・ディベロップメントやプロフェッショナル・ディベロップメントと似ている。FDの主要な用途は教育者に対して現在進行中の専門的学習法を提示することである。FDプログラムの発展に向けた論理的アプローチには,ミッションの開発,テーマの同定,評価,情報拡散がある。欠点を特定してプログラムを改善するためには,フィードバックの機構が重要である。JAIST におけるFDプログラムを進展させるため,適切なテーマを特定する必要がある。その過程には, (i) JAISTのすべての研究科における既存プログラムの理解, (ii) 他研究機関における研究システム(iii) (i)と(ii) を基にした作業用フレームワークの構築, (iv) フレームワークの実現において現れうる制約の同定, (v) それに従ったフレームワークの調整が伴う。すべての研究科における教員の協力とインプットが,特に,この過程の最後の2つの段階には,必要となるだろう。テーマの同定に関する研究は既に開始した。 : Faculty development (FD) is mainly used in the academic arena, largely to describe on-going professional learning for educators. The logical approach towards establishment of FD programs is, first, to establish a mission, followed by theme identification, evaluation, and dissemination. A feed back mechanism is important in order to address any flaws and improve the program. To advance the FD programs in JAIST, we first need to identify appropriate themes. The process would involve (i) understanding the existing programs in all schools in JAIST; (ii) research programs in other institutions (iii) build a working framework from (i) and (ii); (iv) identify possible constraints in the implementation of the framework, and (v) adjust the framework accordingly. Cooperation and input from faculty in all schools would be needed, in particular, for the last two stages of the process. We have already started research on theme identification.
Description: Ⅱ.活動報告 / Center Activities, (1) FD・SDの取組 / Faculty Development・Staff Development
Language: eng
URI: http://hdl.handle.net/10119/10543
Appears in Collections:80-1. CGEIアニュアルレポート 2010 (CGEI Annual Report 2010)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
2010Activities_3_7.pdf2490KbAdobe PDFView/Open

All items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved.

 


Contact : Library Information Section, Japan Advanced Institute of Science and Technology