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Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10119/8507

Title: GPUコンピューティングの動向と将来像
Authors: 宮田, 一乘
高橋, 誠史
黒田, 篤
Keywords: GPU コンピューティング
グラフィックプロセッサ
シェーディング言語
プログラマブルシェーダ
GPU Computing
Graphic Processor
Shading Language
Programmable Shader
Issue Date: 2005-3-20
Publisher: 芸術科学会
Magazine name: 芸術科学会論文誌
Volume: 4
Number: 1
Start page: 13
End page: 19
Abstract: PCのグラフィックボード(GPU)の果たす役割は年々加速しており,CPU中心の計算環境からGPU中心の計算環境へと徐々に移行している.また,GPUの持つ機能をプログラムで利用できる環境が整ったことにより,GPUをグラフィック処理専用のCPUの補助プロセッサとしてではなく,並列計算機として応用する研究が活発化している.本論文では,GPUコンピューティングで何が可能となり,今後どのような発展が期待できるかを,具体的な例を挙げながら述べる.The roles which PC's graphic boards play are accelerating year after year, and it is shifting to the calculation environment based on GPUs gradually from the calculation environment based on CPUs. After the programming environments for GPU functions are established, the researches which are considering GPU as a parallel computer, not only as a coprocessor of CPU for graphic processing, are activating. This paper describes what become possible by GPU computing, and what will be expectable from now on, giving concrete examples.
Rights: Copyright (C) 2005 芸術科学会. 宮田 一乘, 高橋 誠史, 黒田 篤, 芸術科学会論文誌, 4(1), 2005, 13-19.
URI: http://hdl.handle.net/10119/8507
Material Type: publisher
Appears in Collections:z7-10-1. 雑誌掲載論文 (Journal Articles)

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