JAIST Repository >
a. 知識科学研究科・知識科学系 >
a11. 会議発表論文 >
a11-1. 会議発表論文 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10119/12074

タイトル: Automatic generation method for processing plants
著者: Nomura, Kentaro
Miyata, Kazunori
キーワード: procedural modeling
processing plant
massive data
2D sketch input
発行日: 2010-03-07
出版者: 画像電子学会
誌名: Proc. of IEVC2010
巻: 3B-6
開始ページ: 1
終了ページ: 6
抄録: A processing plant consists of massive parts including tanks, pipelines, processing columns, frames, and so on. This paper reports a method for automatically generating the landscape of a processing plant from a 2D sketch input and some control parameters. This is difficult to implement with conventional procedural methods. The results show that the landscapes of a processing plant are satisfactorily represented, while some detailed parts, such as valves, steps, and branching pipelines, are not generated. The generated 3D geometry data are useful for constructing background scenes in movies and video games, and are also applicable for pre-visualizing a landscape to construct a processing plant.
Rights: Kentaro Nomura, Kazunori Miyata, Proc. of IEVC2010, 3B-6, 2010, pp.1-6. 本著作物は画像電子学会の許可のもとに掲載するものです。
URI: http://hdl.handle.net/10119/12074
資料タイプ: author
出現コレクション:a11-1. 会議発表論文 (Conference Papers)

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズ形式
16037.pdf4745KbAdobe PDF見る/開く

当システムに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。

 


お問い合わせ先 : 北陸先端科学技術大学院大学 研究推進課図書館情報係