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Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10119/15383

Title: 企業におけるサービス価値共創プロセスの知識体系の確立
Other Titles: Body of knowledge for service value co-creation process
Authors: 小坂, 満隆
Authors(alternative): Kosaka, Michitaka
Keywords: サービスイノベーション
サービス価値
共創
知識体系
情報通信技術
Issue Date: 31-May-2018
Abstract: 本研究では、サービス価値創造プロセスに関する方法論を体系化した知識体系を確立し、顧客とのサービス価値共創をめざす企業業務プロセスを容易に構築することを研究目的とした。本研究で得られた研究成果は、以下の3項目に要約できる。(1)第3世代サービスイノベーションコンセプトとそれを構成する要素、(2)第3世代サービスイノベーションにおける新たな応用領域とサービス価値創造、(3)サービス価値創造によるサービスイノベーションの知識体系の構成。得られた研究成果は、著書:第3世代のサービスイノベーションで公表した。:The purpose of this research is to establish the body of knowledge for the methodology of service value creation process and to apply it for creating business process of service value creation with customers easily. The research achievements of this research can be summarized the following three items; (1) A proposal of a concept of the 3rd generation service innovation and its components, (2) New application fields and service value creation methodologies in the 3rd generation service innovation, (3) A proposal of the body of knowledge for service value creation in the 3rd generation service innovation. These research achievements are published as the book of “The 3rd generation service innovation”.
Description: 基盤研究(C)(一般)
研究期間:2015~2017
課題番号:15K00436
研究者番号:30508411
研究分野:サービス科学、知識科学
Language: jpn
URI: http://hdl.handle.net/10119/15383
Appears in Collections:平成29年度 (FY 2017)

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