JAIST Repository >
a. 知識科学研究科・知識科学系 >
a10. 学術雑誌論文等 >
a10-1. 雑誌掲載論文 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10119/4025

タイトル: システム開発におけるメディアの効果的活用
著者: 犬塚, 篤
INUZUKA, Atsushi
キーワード: communication
media richness
media development
発行日: 2006-03
出版者: 日本経営システム学会
誌名: 日本経営システム学会誌 : Journal of Japan Association for Management Systems
巻: 22
号: 2
開始ページ: 73
終了ページ: 80
抄録: Acquiring customer requirements is a central issue for system integrators in attaining customer satisfaction. In this paper, the effectiveness of various types of media for acquiring customer requirements in the systems development process has been empirically analyzed. The results show that documents made in the upperprocess are the most effective medium for acquiring customer requirements. This medium is also effective for acquiring the customer's actual situation: environment, product usage patterns, etc. Based on these findings, the author discusses appropriate ways to select media for acquiring customer requirements in the systems development process.
Rights: 日本経営システム学会, 犬塚篤, 日本経営システム学会誌 : Journal of Japan Association for Management Systems, 22(2), 2006, 73-80.
資料タイプ: Article
URI: http://hdl.handle.net/10119/4025
資料タイプ: publisher
出現コレクション:a10-1. 雑誌掲載論文 (Journal Articles)

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズ形式
21-5.pdf3552KbAdobe PDF見る/開く

当システムに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。

 


お問い合わせ先 : 北陸先端科学技術大学院大学 研究推進課図書館情報係