JAIST Repository >
a. 知識科学研究科・知識科学系 >
a30. リサーチレポート >
Research Report - School of Knowledge Science: ISSN 1347-1570 >
KS-RR-2003 >

このアイテムの引用には次の識別子を使用してください: http://hdl.handle.net/10119/8447

タイトル: ‘Divergence via Abstraction' Practices for Inventing New Puzzles
著者: Sugiyama, Kozo
Maeda, Atsuhiko
Mizumoto, Akinori
発行日: 2003-09-25
出版者: 北陸先端科学技術大学院大学知識科学研究科
誌名: Research report (School of Knowledge Science, Japan Advanced Institute of Science and Technology)
巻: KS-RR-2003-003
開始ページ: 1
終了ページ: 6
抄録: To invent new puzzles, we take a systematic approach called divergence via abstraction. Existing popular puzzles called permutation puzzles and cyclic puzzles are abstracted and converted into other media such as graphs, blocks, sounds, and robots, while preserving their logic. We implement puzzle generators on different media and variations of generated puzzles are shown. Merits and demerits of new puzzles are evaluated comparing with the original puzzles. This systematic approach can flexibly parameterize and creatively extend the puzzles.
URI: http://hdl.handle.net/10119/8447
資料タイプ: publisher
出現コレクション:KS-RR-2003

このアイテムのファイル:

ファイル 記述 サイズ形式
KS-RR-2003-003.pdf41270KbAdobe PDF見る/開く

当システムに保管されているアイテムはすべて著作権により保護されています。

 


お問い合わせ先 : 北陸先端科学技術大学院大学 研究推進課図書館情報係